7 Ocak 2018 Pazar

Antalya Yılbaşı 2018

Antalya 2018 Yılbaşı
2018’e Antalya Porto Bello Otelinde girme için sabah 6:15’ye Bostanlıdan yola çıkıyoruz. Aydın-Nazilli-Denizli-Serinhisar-Acıpayam-Korkuteli yolundan Academic Tur misafirleriyle Antalyamıza varıyoruz. Cumhuriyet Meydanında Yivli minare ve Saat Kulesini gördükten sonra Hadrian Kapısına varıyoruz. Sonra Kaleiçinin en güzel butik oteli Alp Paşa Konağını dolaşıp Kesik minareyi görüyoruz. Seyir terasından antik limanı ve falezleri fotoğrafladıktan sonra Limanına inip kordonunda turluyoruz. Yorulan misafirler asansör ile cumhuriyet meydanına, isteyenler ile de kaleiçinin dar sokaklarından kıvrılarak Cumhuriyet meydanına çıkıyoruz. Konaklamamız Konyaaltı Plajındaki Porto Bello otel.

ANTALYA
2.400.000 nüfusu ile ülkemizin beşinci büyük şehridir. Tam bir turizm cenneti olan Antalya Lidya, Likya, Pamfilya, Bergama, Roma, Bizans, Selçuklular ve Osmanlılar’ın hakimiyetinde kalmış bir şehirdir. Bergama Kralı II.Attalos’un askerlerine ‘Gidin bana yer yüzündeki cenneti bulun!’ demesi üzerine askerlerinin gösterdiği Antalya’yı beğenmesi üzerine burada bir liman şehri kurulur. Kurucusunun ismi ‘Ataleia’ yani Attalos’un şehri olarak adlandırılan şehrin ismi daha sonra Türkçeleşip günümüzdeki hali Antalya’ya dönüşür. Antalya’nın 19 tane ilçesi vardır. Bunlar Akseki, Aksu, Alanya, Demre, Döşemealtı, Elmalı, Finike, Gazipaşa, Gündoğmuş, İbradı, Kaş, Kemer, Kepez(Düden Şelalesi buradadır), Konyaaltı, Korkuteli, Kumluca(Olympos buradadır), Manavgat(Side buradadır), Muratpaşa(Kaleiçi buradadır), Serik (Belek buradadır)

Gezilecek yerler:
Kaleiçi ve Antik Liman: Antalya’nın Muratpaşa ilçesinde yer alır. Kentin burada kurulması, Roma, Bizans ve Selçuklular döneminde özellikle Mısır ve Suriye ile deniz bağlantısı kuran önemli bir limandı. 1970’in başlarında Antalya’nın batısında bir ticari liman inşası ile önce balıkçı teknelerinin, 1980’li yıllarda gelişen turizm ile yatların ve tur teknelerinin sığındığı bir yat limanına dönüşmüştür.

Yivli Minare: Anadolu Selçuklu Sultanı Alaaddin Keykubat zamanında (1219-1236) yapılmış. Antalya’nın ilk Türk yapısıdır. Gövdesi tuğla ile örülmüş sekiz yarım daireden oluşur. Ortaları yiv şeklinde olduğundan bu şekilde anılır. Yiv: Bir yüzeyin üzerindeki ince çizgi biçiminde, genellikle sarmal oyuk.

Antalya Saat Kulesi: 1901 yılında Sultan II.Abdülhamid’in, tahta çıkışının 25. Yıldönümünde yapılmıştır. Saat mekanizmasını Alman imparatoru II.Wilhem’in hediyesidir.

Hadrian Kapısı: Kaleiçi: büyük bir bölümü yıkılmış yok olmuş, Helenistik, Roma, Bizans, Selçuklu ve Osmanlı dönemlerine ait at nalı şeklinde surlarla çevrilmiştir.  Günümüzde oteller, pansiyonlar, restoran ve barlar ile eğlence merkezi haline gelmiştir. Antik limandan, Lara Karpuzkaldıran mevkiindeki Aşağı Düden Şelalesine, falezlere tur düzenleyen tekneler bulunur.

Kesik Minare (Ulu Cami): Aslen Roma mabedi olan yapı Bizans döneminde kiliseye çevrilmiştir. Sultan II. Beyazıt’ın oğlu Sultan Korkut tarafından camiye çevrildiği için Korkut Cami olarak da geçer. 19.yy da çıkan yangında ahşap çatısı yandığı için kesik minare diye anılmaya başlanmış.

Manavgat Şelalesi: Antalya Merkeze 75 km lik mesafede, Manavgat ilçesininde bulunan, adını ilçeden alan şelale. 3-4 metrelik falezden dökülür, geniş bir alan üzerine yüksek bir debiyle akar. Üzerinde Oymapınar barajı yapıldıktan sonra baraj gölü içerisinde kalmıştır. Müze Kartın geçmediği Manavgat Şelalesinin giriş ücreti 5tl.

Side Antik kenti: (Selimiye köyü)Günümüz Manavgat ilçesinde bulunan Side Antalya Merkezine 80km lik mesafededir.  Antik Pamfilya’nın en önemli liman kenti günümüzde açık hava müzesidir.  20bin kişi kapasiteli Antik Tiyatrosu, Agorası, Vespasianus Kapısı, Apollon tapınağı ile tarihle iç içe turistik bir merkezimiz.

Düden Şelalesi: Antalya merkezine 10 km uzaklıkta Kepez ilçesi, Varsak Mahallesinde bulunur.   Üzerinde Kepez barajı bulunan Yukarı Düden Şelalesi daha sonra Lara’daki 40 metelik falezlerden denize dökülür. Antalyanın simgeleşmiş güzelliklerinden olan şelalenin Giriş ücreti 4 tl.

Aspendos (Belkıs): Antalya-Alanya yolunda Serik ilçesinde kurulmuş antik kent Aspendos’a halk arasında Belkıs harabeleri d denir. İyi korunmuş tiyatrosu mükemmel akustiği ile günümüze ulaşmış en iyi korunmuş Roma tiyatrosudur.