15 Aralık 2016 Perşembe

Vize Alma Tüyoları

Schengen vizesi
Bu Vizeyi daha uzun süreli ve kolay almak için size birkaç tavsiye vereceğim. Bizzat kendim de bu şekilde vize alıyorum. En son 2 yıllık aldım. Bu sayede iki yıl içinde istediğim zaman, ucuza bilet yakalayınca yada ani bir yurt dışı gezisi icap ederse vizeyle uğraşmadan, ivedilikle yurt dışına çıkılabiliyor. (Bu yazımdan sonra vizem bittiği için tekrar vizeye başvurdum. Avrupa ve yunanistanla ilişkilerimizin gergin olduğu bu günlerde 22.nisan.2017 - 21.ekim.2019 geçerli yani 2,5 yıllık vizemi aldım)

Size başvuru evraklarından bahsetmeyeceğim. İnternette zaten bunlar mevcut. Artık konsolosluklara da gitmeye gerek yok. Başvuru işlemleri aracı firmalara devredilmiş durumda.  Mesela vfsglobal (www.vfsglobal.com). Güncel vize evraklarını, ücretlerini buradan bulabilirsiniz.  Evrakları tamamladıktan sonra vfs 'den randevu alarak başvurunuzu yapabilirsiniz.

Shengen vizesi 22 avrupa birliği ve 4 avrupa birliği dışındaki 26 ülke içinde serbest dolaşımı sağlayan bir anlaşmadır. Eğer bu ülkelerden birisine vize için başvurursanız, alacağınız Shengen vizesi ile vizeniz süresince diğer avrupa ülkelerine de tekrar gidip gelebilirsiniz. Mesela İspanya'ya yapacağınız bir ziyaret için ispanyol konsolosluğundan 1 ay çok girişli vize aldınız. İspanya ziyaretinizi bitirip türkiyeye döndükten sonra fırsatını bulursanız, aynı vizeyle tekrar başka bir avrupa ülkesine rahatlıkla gidebilirsiniz. Shengen vizesinin 26 ülke için geçerli olduğunu söyledik.  Burada en çok dikkat edilmesi gereken husus, ilk ziyaretinizin vizeyi aldığınız ülkeye olmasıdır. Yani ispanyol konsolosluğundan aldığınız vizeyle önce Almanya'ya giderseniz sıkıntı yaşayabilirsiniz. Ülke sizi kabul bile etmeyebilir. Eğer girişinizi yapsanız da bir daha İspanyol konsolosluğu size vize verirken daha kısa süreli verebilir.

Şimdi gelelim benim size uzun süreli vize almak için tavsiyelerime. Vizenizi sürekli aynı ülke için almanız. Kendi ülkesine sürekli gidip geldiğinizi gören konsolosluk yetkilileri, sonraki vizelerinizi daha uzun süreli verecektir. Bunu yaparken size ulaşımı kolay, gitmeyi sevdiğiniz, tanıdıklarınızın olduğu bir ülkeyi seçebilirsiniz.  Mesela ben İzmir'de yaşadığım için yazın Yunan adalarına da rahatlıkla günübirlik gidebildiğim için sürekli Yunan Schengenine başvuruyorum. İlk seferinde bir aylık, ikincisi altı, üçüncüsünü bir yıllık ve son seferinde iki yıllık vize aldım. Bu vizelerim ile ispanya, italya, viyana, bulgaristan a defalarca sıkıntısız giriş yaptım. Ancak vizemi aldıktan sonra ilk giriş yaptığım ülke her zaman Atina, sakız, samos gibi yunan toprakları oldu. Ve vizem varken de bu ve diğer yunan adalarına gittim. Bu sebeplerden en son iki yıllık, umarım bir sonraki sefere de beş yıllık vizemi alırım :)

Siz de vize başvurusu yaparken uzun vadeli düşünüp, kendi şartlarınızı da düşünerek vizenizi alın.

İzmir'den yunan adaları yakın olduğu için Yunan shengeni çok mantıklı.

Macaristan, çek cumhuriyeti de mantıklı. Ucuz, güzel ve eğlenceli ülkeler.  Ulaşım da uçakla rahat ve uygun.

Görünüşte biraz meşakkatli görünse de elinin altında uzun süreli vize bulundurma konforu için yapmaya değer.

Ayrıca bir haftalık bir almanya seyahati için 7 günlük vize alacağıma, aynı vize ücretini ödeyip Yunan vizesini alıp, önce bir Yunan adası görüp sonra kalan sürede Almanyaya gitmeyi tercih ederim.
Çünkü Almanya, Fransa, İtalya kalacağınız gün kadar vize veriyor. Yunanistan ise ilk vize başvurunuzda bile rahatlıkla otuz günlük vize verebiliyor.

Tercih sizin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder